fredag 21 oktober 2011

Hostan från hell

En sak som är bra med att bli äldre är att man varit med om det mesta förut.
Man vet att man klarar två nätter utan sammanhängande sömn eftersom man gjort det förut.

Inatt satt jag upp och sovhostade i karantän i dotterns rum (dottern och maken tog skydd i dubbelsängen). Tror att jag somnade in av ren utmattning mot tresnåret. Andra natten på raken.
Kvällen trevliga grannmiddag inställd.
Min resa imorgon måste mobiliseras inför, med alvedon och dagens läkarbesöks förväntade resultat i form av kemiskt shit tror jag mig kunna sitta sex timmar på ett plan utan alltför stor vånda. Samvetet för makens gränänklingskap dock större eftersom jag legat platt denna vecka och inte kunnat vara behjälplig med vare sig tvätt, mat eller plock. Och så en hel vecka till på det.

Fan vad jag hatar att bli såhär sänkt. Jag blir sällan sjuk, men när jag väl blir det slås liksom hela lekamen ut.

Inga kommentarer: