onsdag 18 november 2009

Hårdfakta om holken

Jo, så här är det:

En 4.5:a på 107 kvm, kommer efter omdisponering bli en 5:a med tre sovrum och en större kök. Matsal och vardagsrum. Badrum och gästWC. Fönster i tre väderstreck. Balkong i söder. Högst upp i huset på 7 trappor, med utsikt över parken, Öfvres takåsar och mitt älskade Fältan. Knappt hundra meter från nuvarande holk. Samma tant har bott i holken i trettio bast så allt är bevarat från svunna tider. Kåken ska stambytas nästa år och då passar vi på att totalrenovera badrum och toalett. Köket flyttar vi som sagt. Ongarna får varsitt sovrum, vi får en större yta, vi slipper fatta jobbiga husbeslut och byta-dagis-ångest och alla är glada och nöjda. Ett tag.

14 kommentarer:

Christel sa...

GRATTIS! Låter fantastiskt :-)

Magdalena sa...

Vad skönt, det verkar vara ett klokt och bra beslut för er! GRATTIS!

T sa...

Glimmrande! Gratulerar!

fd +1 trappa sa...

Män titta!
Grattis!!!

När flyttas det??

Malinka sa...

Men HURRA!

Och söt tant.

Jenny sa...

Underbart!

[attle] sa...

Härligt! Jag blir lite avis :)

Malin sa...

Grattis!

k. sa...

Grattis!

jp sa...

Grattis! Låter underbart! Ni har ju vill renoveringsefarenhet :-)

åsa sa...

Låter toppen tycker jag!

Anonym sa...

Hej! Vi känner inte varandra, men jag tycker din blogg är rolig och brukar följa den :-). Grattis till bostaden! Tanten kanske kan anlitas som barnvakt...? Sen undrar jag om jag har missat upptakten till affären?! Den var säkert rafflande! Berätta! Hälsningar, Katarina

Fina sa...

Kul!
Här blir det nog inte flytt till större lägis utan till Hus. Hellre förr än senare. Ska kolla på ett med mäklarn imorrn.

Tjockalocka sa...

Tack för alla grattisar och glada tillrop!

JP: Vi älskar renovering av det här slaget, men ser kanske mindre fram emot stambytena...

Katarina: Tack! Hm, jag vet inte om det var så rafflande men jag ska berätta...

Fina: Kul!! Vi har ju också varit helt inne på hus, och inte släppt det än, men så dök detta upp - på längre sikt eller ett steg på vägen mot hus, vi får se. Lycka till!