lördag 7 november 2009

Inväntar efterverkningarna

Åkte förbi en tvåhundrapersonerskö på Sibyllegatans vaccinationsklinik och vidare ner till privata barnläkaren. Men ryktet om artonsekunderskön hade väl spridit sig, för när jag öppnade dörren var det milt kaos även där. Egenhändiga köplappar på post-it, stressade sköterskor och så en massa barnfamiljer; företrädesvis snygga och kända men även andra middleSmiths som jag. Erik Gadd med familj körde en sprutomgång precis före mig.

Väntetid: ca 30 min
Spruttid: en halv sekund?

Status nu: Öm i armen, lite obehagskänslor i kroppen som dock lika gärna kan bero på a) en smärre bakfylla från gårdagen b) diarréresfeberns kulmination eller c) vädret

Barnen än så länge inga biverkningar (fick sina i torsdags). Maken bara akut luftrörsinfekterad sedan gammalt. Jag inväntar eventuella efterverkningar.

Inga kommentarer: