torsdag 5 november 2009

Svinsprutare

Man är ju så lättpåverkad.
TV, nyheter, tidningar. Bilder från överfulla väntrum och så nära kompisar som drabbats av äkta sjudygnssvinet.
Så från att varit värsta coola 'fan-vad-alla-nojjar'-päronen förvandlades maken imorse till cityhopper som åkte runt med ungarna i overall och galon klockan åtta på morgonen för att hitta vaccin. Slut och slut. Rena Ryssland.
Halv tre hittade han en tom mottagning med drivor av vaccin. Hos privata barnläkaren, som vi inte gått hos sen sonen var typ två, men fortfarande inskrivna. Barn plus make fick 'sprutare' (dotterns ord) och klistermärken.

Happ. Och jag då??

Drar imorgon bitti ner under alibit "moder till dessa två som vaccinerades igår" för en sprutare, och hoppas slippa febern efteråt eftersom flyget till Förenta Staterna går tjugo över tio måndag morgon.

Är det en bra idé? Sprutaren alltså. Så kort före resa. ?

7 kommentarer:

Anna sa...

Äsch, får du biverkningar lär de väl vara över på 24 h. Ta den vetja – och trevlig resa!

Här i Skåne är det lugnt och skönt, ingen "först till kvarn"-stress eller kö och armbåge för vaccination. Alla får kallelser i åldersstigande ordning. Småbarn för två veckor sedan, skolbarn denna vecka och sedan vuxna med en ålderskategori per vecka (19-29, 30-39, 40-49 etc).

Tjockalocka sa...

Åhåhå. Sköna Skåne alltså! Vilken ordnung!!

Herr Kaos sa...

Jag hade feber och frossa i två dagar. Ont i kroppen och axeln känns som den blivit ordentligt misshandlad. Idag mår jag dock som vanligt.

Fina sa...

... och jag kände ingenting direkt. Sideeffects är för klenisar! ;-)

Christel sa...

Maken fick influensa light och lite ont i armen men det gick över på ett dygn. Funkade med Treo :-)
Dottern fick bara lite ont i armen. Jag fick inga biverkningar alls :-)

fd +1 trappa sa...

Jag som inte är pro-sprutan skulle ju inte riskera en 8h flight... Hur kul är det att flyga som det är? Det blir ju inte roligare med ont i armen, feber och trötthet...

PS G har lätt feber, hes och ont i halsen. Spänning. Har han fortf ont på måndag så går jag och tar snorprov på honom. Håll tummarna!! DS

Tjockalocka sa...

Sprutad och klar. Öm i armen möjligen lite obehagskänsla i kroppen (men det kan likagärna vara resfebern)... Får se vart det barkar.