fredag 20 november 2009

Installation av Madre

Jo det var ett bisarrt dygn, men jag genomlevde det med min mentala hälsa i någorlunda behåll, och med endast en viss ledbrutenhet i späda lekamen.

Nu är Modern inflyttad och installerad på sitt livsstilsboende, "som på hotell fast hemma", och domderar redan med receptonisten, handy man och hovmästaren. Konceptet är fascinerade, fantastiskt och en smula skrämmande. Lyxhotell, men permanent. Känns märkligt att glida genom den dimmade smoothjazzmusiksatta lyxloungen med påkostade blomsterarrangemang helt svettig och omejkad och med två leriga hundar i släptåg.

Men schysst att det finns både lekrum för barn (med Wii och Fayboys), biosalong som visar tre filmer per kväll, massagespa, två pooler (inomhus och utomhus), restaurang, deli och vinkällare. Ett boende som inte är för alla, definitivt. Men å andra sidan, det är det många som inte är, om än inte så i-ansiktet-slående.

Är Modern nöjd, kan jag slappna av ett tag, och det är gott så.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Så skulle man bo på ålderns höst! Eller inte kanske... Men det låter onekligen lyxigt. Skönt att höra att det flöt på någorlunda efter omständigheterna. Kram

Kattis sa...

Fredde planerar genast att flytta till Skåne på ålderns höst. ;o)

Tjockalocka sa...

Jag tror att liknande koncept kommer till Stockholm snart.

Kolla http://www.victoriapark.se/

Kaos-Anna sa...

Kan man flytta dit nu? Jag är 31.