fredag 30 november 2007

Victoria Park

"Skymningen faller mellan parkens träd. Du följer gången ner mot Victoriahuset. Inne i loungen är det redan liv och rörelse. Genom glasfasaden ser du kvällssolen färga kalkbrottet rött. Belysningen i utomhuspoolen är redan tänd och på avstånd hörs sorlet inifrån restaurangen. Du ser några bekanta i baren, hejar på en granne i biblioteket. Brasan sprakar och i biografen börjar just kvällens föreställning. Själv tänker du avsluta dagen med massage och ångbastu i spa-anläggningen. Kanske ta med en god måltid hem till soffan. Denna alldeles vanliga tisdagskväll på Victoria Park."



Min kära mor har just sålt sin övernattningsholk på Gärdet.
Behåller lånen.
Outade idag att det är minsann hit hon tänker flytta.
Första etappen klar 2009.
Svindyrt såklart, men lyxigt.
Ja. Det låter ju... alldeles underbart. Eller?

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag flyttar med.

Tjockalocka sa...

Jag tycker det låter härligt, men lite spooky...

Anonym sa...

Ja... det låter ju som en trevlig beskrivning. Men det enda som poppar upp i mitt huvud är Celebration, Stepford eller varför inte Smallville.

Anonym sa...

Stepford. Men så har jag ju alltid misstänkt att min mor är just en Stepford Wife. Så det är kanske är en match made in heaven?

Anonym sa...

Ha ha!
Ja, då är det ju bara att gratulera.