torsdag 1 november 2007

Afrikana

Jessica Stael von Holstein bloggar om ett
"fantastiskt gott recept som barnen ääälskar"

Jag går på det.
Steker fläskfilé och curry,
vispar grädde och klyver banan.
Kokar ris.

In i ugnen.
Kinket olidligt.
Alla hungriga.

POFF!
K såg ut som att han ville kräkas över den currygula bananen.
Köttet smakade han överhuvudtaget inte på.
Tre riskorn tror jag han sammanlagt fick i sig.

C valde att kasta samtlig mat på tallriken på golvet
och kröna med ett slemkräk i haklappen.

M avskyr varm banan i mat.

Lyckat. Verkligen en härlig och lyckad middag.
Tack för det, Jessica!

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag är förvånad att hon lagar mat överhuvudtaget...

Anonym sa...

Varför ska man blanda i frukt i mat överhuvudtaget? Vissa blandningar kan vara ätliga, fortfarande inte goda, men då bara om man häver i salt för att kompensera sötman från frukterna. Nej, låt frukten vara som den var tänkt, dvs. naturell. Eller möjligen i en gino...

Tjockalocka sa...

fru kaos: Nä, det var faktiskt Johan som hade lagat denna rätt... ;-)

jocke: Bara jag som är helt galen i kombon banan-curry... Men så gillar jag ju banan-peanut butter också...