måndag 16 april 2012

Frågesport

På eget bevåg från Ellen:

1. Hur långt kan du springa utan att behöva gå?
När jag stegräknade förra maj kunde jag på slutet springa ca 2-3 km utan att behöva gå. Nu skulle jag förmodligen vara tvungen att svara några hundra meter... :-S
2. Estrella eller OLW?
Jag är ju inte nån stor chips/snacksätare. Men väljer Estrella eftersom dom gör de enda snacks jag egentligen gillar, "Sombreros". Sombreros med guacamole - mums!

3. Om du var tvungen att klä ut dig till en fiktiv karaktär för resten av ditt liv, vem skulle det vara?
Betty Boop. (Eller Nasse i randig baddräkt.)

4. Vilken är din favoriträtt?
Hård match mellan kalops och pannbiff med pressgurka.

5. Köper du begagnat? Varför/varför inte?
Gärna! Möbler därför att det finns så mycket fint, gediget hantverk till knappt några pengar alls jämfört med IKEA's masonit-skit. Dessutom, om man köper kvalitetsmöbler så blir ofta andrahandsvärdet lika stort eller större med åren. Man kan alltså sälja sin möbel till samma pris som man köpte den för. Jämfört med IKEA igen då som man får slänga på tippen eller skänka bort.
Samma med kläder, men hinner tyvärr inte gå i så mycket second hand-butiker nuförtiden.

6. Skulle du byta bort/har du bytt bort ditt efternamn vid giftermål?
Nej. Eller delvis. Jag hade dubbelnamn så min man tog mitt ena efternamn och jag gjorde mig samtidigt av med det andra.

7. Vad är din ståndpunkt när det gäller gardiner?
För tio år sen skulle jag säga 'tvi', men numer är jag ganska besatt av både mattor och gardiner och tycker att det kan "göra" ett helt rum. Både ljudmässigt och trivsamhetsmässigt. Men det beror såklart på stil. Jag gillar inte rysch och pysch och jag skulle aldrig nånsin sätta upp särskilda "julgardiner".

8. Skulle du helst köpa en vuxen hund eller en valp och varför?
Valp. Man vill väl kanske sätta sin egen prägel på valpen och det kan vara svårt att veta vad en vuxen hund varit med om.

9. Har du någon serie/film som du ofta citerar?
"Allå allå 'emliga armén" förr i tiden. Nuförtiden citerar jag sällan TV/film.

10. Varför tog de egentligen bort alla goda glassar ur GB:s sortiment för att ersätta dem med Magnum?
För att jorden befolkas av nån slags konformitetsmaffia? För att glass plötsligt blev vuxet och Magnum är mer vuxen än Lakritspuck? Jag håller dock helt med - önskar tillbaka Jello och Igloo och Guldpuck!

11. Får vi en vacker sommar i år?
Det hoppas jag verkligen eftersom vi numer har ett sommarställe!

Gör som Ellen och utmanar den som vill!
Frågorna som följer:

- Vilken är din favoritdessert?
- Vilket husdjur skulle du aldrig nånsin skaffa och varför?
- Plagg du aldrig skulle bära?
- Störigaste ticset hos andra?
- Album/artist från din ungdom som du fortfarande lyssnar på?
- Om du måste flytta till en annan plats i Sverige, vart skulle det vara?
- Konsistens du har svårt för?
- Vidrigaste ljudet?
- Nämn en tvångstanke du haft (som barn eller vuxen)?
- Något ätbart/drickbart du säger till andra att du äter/dricker med egentligen ogillar?
- Äter du det du gillar på morgonen eller det som är nyttigt (eller sammanfaller det)?

1 kommentar:

Kattis sa...

Kul att läsa dina svar!
Svarade på dina frågor på min blogg.