onsdag 4 april 2012

Dumlefluff och deklarationer

Ägnade förkvällen åt att åka ut i förorten (sca-ha-haaary haha) för att tjacka tio huvudkuddar, fyra gästtäcken i anddun och fyrtio kilo bastusten. Satt sen i vidrig adrenalinstinn infartskö (och tackade varje sekund för att vi bor i stan och slipper hemska pendlingar).

Ägnade sedan två minuter åt att deklarera via mobilen - I like smidiga saker. Skatteverket-appen är en sådan. Inga bank-id (som jag ändå inte får installera på min jobbdator) och inget pappersmeck. Ett avdrag (det som gäller just för mig, smutt!) och tjoff iväg med den och vips skrapa fram skatteåterbäringen. Prisa den för övrigt.

Ska nu ägna resterande del av kvällningen åt att förbereda the first DUMLEFLUFF of my life.
Ett slags ganache, en kräm som ska kylas och imorgon vid samma tid vispas till en härligt dumlesmakande kräm som ska utgöra ena fyllningen i den berömda Påsktårtan. Blir den inte tjock faller hela skiten. Blir fan lite nervös här. Dumlefluff liksom. Värsta rocket sciencen.

Imorgon landish. Gäststugemålning, sängmontering och bastulavssågning. Sen vänner, mat, vänner, mat.

Och jag lallar helt bingo över det mystiska halsontet jag dragits med sedan influensaveckan.

Glad påsk!

Inga kommentarer: