tisdag 13 december 2011

Hotell Kantarell

Och nu är vi överens med säljarna. The Knallelander has done it again.
Dom står för materialkostnaden för det extrajobb vi måste göra med att byta ut isolering och blindbotten, och vi tar jobbet.

Wiii, kom sommar på Kantarellvägen 48!
Helt galet!

En f.d kollega som jag lunchade med igår undrade om vi led av "familje-damp".
Ja, man kan ju undra. Själslig rastlöshet, är det samma sak? Att drivas av utmaning och nya projekt. Men nu hoppas jag ju på en sommar i en solvarm blå hammock, lätt gnisslande. Barn som hoppar rep och plockar smörblommor. Fästingar. TBE. Algblomning... eh, ja. Men lite 'nybyggarkänsla' faktiskt. Nu sätter vi ner sommarbopålar i Sörmland. Slår an ny bana för barnens kommande sommarminnen.

Och källarförrådet ska inventeras på Prunus-serviser och Min Lilla Stad-burkar.
Och så har jag lovat att klippa naglarna och bli händig. Hoho.

4 kommentarer:

Anonym sa...

känner igen mig i rastlösheten. Nu har vi inte sommarstuga (än..) men väl ett nytt us som visst också blev ett renoveringsobjekt /Karina

Anonym sa...

hus inte us /Karina

Kajsa sa...

Men grattis till huset! I vackra Sörmland, låter ju toppen.

Fina sa...

Härligt!