onsdag 7 december 2011

Orolig onsdag

Jamen idag då, vilken bergochdalbanedag.
Kunde knappt andas imorse. Illamående. Diarré typ.
Tre sidor nerklottrade med blajsaker som "need for enabling policy framework", "upgrading of biogas to vehicle fuel" osv.

På med långkallingar under kostymen (jodå). Lunch på fräschmexaren.
Sen in i möte med Läppstiftet och Musslan. Så ringer det från plus nio sju ett och vips sitter jag på just knastrig lina med fyra dirrar; en som bryter starkt på franska och en på hindu och hör knappt vad dom frågar. Saker som "vad är det viktigaste du skulle uträtta på den här posten, om du fick den" osv. Omöjliga frågor. Men jag hade guacamole i magen och babblade på om policy framworks och vikten av vatten och gu vet vad. Hörde mig själv i mysko eko. Sen tack å ajö å vi hör av oss. Jojo.

In och lyssna på Lipstick med Skäggstrå igen, köra lite powerpoint för departementen, äta en pepparkaka (för det ska man tydligen göra på alla möten såhär före jul) och så hem, boka hotellrum i Nice och flyg till Dubai och så möta maken och barnen i bankens knarrande sekelskiftesvåning.
Fick vår mille, och hoppas nu att Anticimex inte hittar nåt oförutsett i isoleringen. Isåfall är vi hemma med köpet av vårt alldeles egna sommarställe med sjöutsikt!

"Firade" lånet med middag på Cassi, en brickmatsrelik från sjuttiotalet på finaste Östermalmsadressen.(Dom har sånt som kalvlever anglais och scampi indienne).

Kom hem, tände mina tjugosex ljus och åt en handfull Pringles med honung- och dijonsmak.

Ungefär så.
Har min dag varit.

3 kommentarer:

k. sa...

Du hörde väl nyheten i helgen. Att tända levande ljus hemma är som att stå vid en kraftigt trafikerad gata. Men avseende på luftföroreningar. Märkligt.

Tjockalocka sa...

Really? Wow.
Kommer dock ha svårt att överge de tjugosex. Dom räddar mig i mörkret.

Ses snart! Puss!

Spenaten sa...

Spelar det någon roll? Du bor ju i en storstad... Oändlighet+oändlighet=oändlighet...