onsdag 20 april 2011

Imorgon Skåne

Idag Stockholm imorgon Skåne.
Nypåfylld med böcker som ska balsamera mina själsliga skavsår och skänka distraktion till tanken.
Bil i sju timmar är sjukt tråkigt. Dock känns slutmålet inte riktigt lika ångestladdat som andra gånger. Nästan lite trevligt till och med. Kanske för att vi checkar in i en svit på Savoy. Eller för att jag varit tydlig från början med vad som gäller.
Gammal champagne i ny soffa för att kanterna ska bli lite mjukare och påsklovet gulare.
Ser fram emot att hänfalla till breda diftonger och trätoffelklapprande och span på gamla spöken.

3 kommentarer:

Malinka sa...

Åh, jag vet ju var Savoy ligger! Ny känsla att veta lite om Malmö – och jag vet hur man promenerar till Möllan från Savoy också. ;-)

Tjockalocka sa...

Bra där! Ja visst är det härligt med ny geografi! För mig är Malmö gamla jaktmarker med helt andra associationer. ;-)

JsN sa...

Och vi fortsätter att vara där nästan samtidigt!