måndag 17 januari 2011

Gossip från ett emirat

Mina fötter ömmar.
Kom hem vid ett inatt efter en briefing med prinsessan på Emiratpalatset.
Så bisarrt att jag inte ens kan kommentera det. Vi pratar alltså sviter som är drygt sexhundra kvadratmeter. Ja. 600.
Kanske räcker det med att säga att det finns bankomater där man kan plocka ut guldtackor.
Alla nöjda, jag i säng. Upp halv sju, efter fem timmars sömn.

Idag just hemkommen efter ett rally av era högheter och excellenser.
Plötsligt befinner jag mig alltså i svenska paviljongen när prinsessan med emiratiskt prinsfölje dyker upp - långt före både generaler och ambassadörer - och får således hantera både prinsar och prinsessor och saxar och ribbon cutting ceremony. Hade några svettpärlor i pannan innan generalen kom älgandes och kastade sig in i ceremonin som i slow motion.

Imorgon invigning besök på världens första koldioxidneutrala stad, invigning av svenskt möbelvaruhus samt sessmottagning på Formel 1-hotellet.

Foto kommer asap jag kan ladda upp...

1 kommentar:

Kattis sa...

Jag fascineras av ditt ömsom stressig och ömsom flärdfulla liv! ;-)