söndag 2 januari 2011

Det hände 2010:

I januari åkte vi till Dubai och Abu Dhabi och jag blev helt betagen i detta fantastiska men märkliga arabland. Jag upptäckte polkagrissemifreddo och gav mig hän åt lasten att smörja in fötterna i tanternas all time high Scholls hälsprickekräm.

I februari drack vi champagne på banken, packade hundra flyttkartonger, renoverade och flyttade hundra meter. Jag var i Madrid, min pappa fyllde respektabla 90 år, sjöng ode till gasspisen och saknade diskmaskin.

I mars fick jag hugg på sommarhus på rivieran, blev utskälld av en sur grannkärring, hade sju små dvärgar på pippilördag, var i Cannes och minglade proffessionellt med gamla kursare och verkade sedan sippa vidare på F12.

I april flyttade vi till Bryssel för ett tremånadersäventyr! Jag sprang på Dani Klein och fick veta att Jacon Hellman befann sig i krokarna. Herr C handlade mer vin än vatten och vi fick välförtjänt sol på näsan samt lärde känna tre giftaslystna indier.

I maj hade vi all year high tror jag. Vi blev helt kära i barnens fantastiska skola, lärde känna en massa urtrevliga människor, träffade Jacob H lite mer närgånget, drack en massa belgiska öl, jag var i Moskva och köpte en rävluva, och vi njöt av vårt nya liv i Bruxelles.

I juni fick barnen vattkoppor, vi smygkollade på prinsessbröllopet, firade midsommar på Bovenberg med italienska åskådare, barnen hade tårdrypande sommaravslutning och jag åkte till Shanghai.

I juli packade vi ner vårt Brysselliv i kappsäckar, åkte på semester till Theoule-sur-mer, åt ostron, hade en ursur nästan-sexåring som tjurade hela semestern, flyttade hem, åkte båt, åkte till akuten med fyraåringen som slagit i näsan i relingen, bilade till U-landet Norge och hälsade på nyfödde kusin Nathaniel.

I augusti blev vi smärtsamt medvetna om att vår nya lägenhet skulle stambytas, försökte vänja oss tillbaka vid sur-Sverige, skaffade markis och fick en frystoalett som gjorde kalla korvar av fekalierna.

I september började sonen skolan, jag lagade kålpudding för första gången i mitt liv, var på myndighetsdisco, på SÄPO, på ordenshelg i Huddinge och hade ett hem i fullständiga ruiner.

I oktober flyttade vi ut och in i en etta på Rindögatan, levde i kvasikollektiv, klädde ut oss till Musse Pigg, jag klippte håret kort och åkte till Indien.

I november fick vi fuktspärr, åkte till Malmö och hälsade på pappis, vi flyttade upp oss från ettan till tvåochenhalva i stan, jag åkte till Chicago, E's Doris kom till världen, jag fick en självlysande katt-tapet och välkomnades hem av en smurf.

I december fick vi ett badrum och en toa och jag grät av lycka, vi fick en bautakyl, en bautaspis, jag åkte 48h till Dubai, vi julpysslade i turbofart, jag fick stressymptom, stoppade korv och firade jul i Norge.

3 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Dags att öka takten! 2011 ger vi gärnet!

k. sa...

Håller med...

Mitt eget år var typ. Äta sova jobba hämta på skola o dagis, äta sova osv. Tur man inte har en blogg där man måste erkänna det ;)

Yogamamma sa...

Härlig summering av 2010.
Hoppas att 2011 blir ett finfint år för dig!