tisdag 9 november 2010

Tuppar som babblar

Nästa fenomen.
Män med normal (skev och uppblåst) självbild.
Som babblar oavbrutet om sig själva, sin karriär, sin familj,sin karriär igen, sitt jobb - mest sitt jobb faktiskt - och förutsätter att man är intresserad. Självskrivet tar all luft och all plats. Vana sedan barnsben.
Jag sitter brevid dom på middagar, i lounger, på möten, i bilar, på flygplatser, i aulor, i mötesrum. Massor av män. Och alltid nästan bara män.

Vi pratade om fenomenet på ett kalas förra lördan, och konstaterade att på hundra självupptagna snubbar verkar det gå en dito kvinna.
Alla dessa män, allt detta babbel.

Jag blir så uttråkad att jag krackelerar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen. Och håller med. Och förundras över att dottern, 15 år, redan fattat att det är så där. Medans maken, 44, inte fattar vad vi pratar om när vi påtalar detta "fenomen". *suck*

Isan

Jennie sa...

Kommer osökt att tänka på när Erik Hamrén besökte Skavlan förra säsongen. Maken till babblande har jag aldrig sett. Skämskuddeläge i kubik. Väl värt att youtuba för den nyfikna.

Christel sa...

Låter inte kul alls.
I mitt jobb möter jag dock alltför ofta kvinnor som har ett enormt behov av att hävda sig - så pass att de inte kan kosta på sig at vara trevliga. Männen är ofta betydligt mer ödmjuka och lätta att jobba med.
När jag jobbade inom tandvården var det dock tvärt om.