lördag 19 juni 2010

Murder on the dancefloor

Ibland blir jag så sjukt sugen på att dansa.
Förr i tiden, nånstans i hotpantsåldern som varade rätt länge, var det det en utekväll gick ut på. Förfest på röd Lambrusco och M People's "Don't look any further". Sen klubb. Skit i flörtandet och tjatandet, vi var på dansgolvet först av alla, med en mission. Önska låtar hos DJ'n. Dansa Dansa Dansa. Fem, sex timmar på raken.

Vad hände?
Jag vet fan inte.

Nu smygdansar jag med fem års mellanrum och känner mig lika patetisk som jag tyckte att tjuåttaåringarna på Göteborgs Nation var när jag var tjugo och dansdrottning.

Och där nånstans saknar jag med en intensitet värre än ett slag i magen min gamla partner in crime från förr. Ål och Al i hotpants och med en plunta Malibu i innerfickan.

1 kommentar:

Anonym sa...

En till som är danssugen.
Vad var det egentligen som hände??