fredag 13 februari 2015

Vinterskav med hopp om en ljusnande framtid?

Nackspärr? Åtminstone nån slags konstig låsning i ryggen. En vecka nu.
Folk säger att jag måste gå till en naprapat.


Fredag. Sitter i dräkt och highheels och känner mig relativt nöjd i övrigt med tillvaron. (Vinter)tröttheten är fortfarande starkt närvarande (vi orkar ingenting hemma just nu, kollar ett avsnitt Breaking Bad och somnar sen).


Funderar på hur jag ska bli snuskigt rik. (Utan att äventyra hälsa eller fritid). Det har jag gjort länge nu, men när man nu befinner sig i medelåldern tränger sig tankarna på. Särskilt när man fått bilen tvångsinlöst och måste köpa en ny. Eller hur jag ska skaffa mig mer semester.


Och så avskyr jag grus. Blött, slaskigt grus på gatorna. Som smätter upp när jag går och hamnar i mina skor och skaver. Som om allt det andra skavet inte var nog.


Hur som helst. Det blir en helg på landet. Spenvarm mjölk och färska ägg. Bastu och brasa.



1 kommentar:

JsN sa...

När du kommer på hur får du gärna berätta!