måndag 22 april 2013

Veckobörjan

Efter att ha pratat oavbrutet i fyra timmar (ja) för att informera konsulter var jag så slut i rutan att jag fick en oemotståndligt handycraftbegär. Tog sålunda lördagens hedersuppdrag i akt och satte igång tårtfyllning och dubbla tårtbottnar.

Kokar man oöppnade konservburkar i fyra timmar är man lite rädd att man apterat en köksbomb. Nu är man lite rädd för vilket innehåll som väntar en vid öppning. I en ideal värld en fyllig guckig kolakräm.

Lite resfeberilningar på det, en spänningshuvudvärk som är konstant jobbrelaterad kräver nu att jag genast bäddar ner mig bredvid dotterns sovvarma kropp och flätar ihop benen och lagrar minnet av detta symbiotiska tillstånd så att jag överlever tre veckors frånvaro. Gulp.

Över och ut för idag.

Inga kommentarer: