måndag 15 april 2013

Het hibiskus och salta fläsksvålar

Nämen va. Time flies.
Bara den eviga hösten/vintern/vidrovädret består.
Med undantag för söndagshänget på gula bistrostolen på balkongen.

Hemkomst från Middle East (SOM jag rekommenderar dig att åka dit! ÅK!), sen besök av farbror och "faster" västerifrån, museibesök och discokalas och simskola och söndagsmiddag i kvarteret brevid (SOM jag diggar söndagsmiddagar. HA DET!).

Nu missbrukar jag i vanlig ordning nagellack och danska fläsksvålar. Nåt omgivningen finner vidrigt. Svålarna luktar gammal galt/rutten fis, men nagellacket (nummer femtio i nagellacksväskan?) lyser som het hibiskus.

Jag kräver bra böcker (tips??), sträckläste just ut Keplers Sandmannen (det börjar ju bli säsong för deckare för min del), jag kräver fläsksvålar (detta vidrigt goda).

Och sa jag förresten att jag sprang 7,9 km i fredags?? Bara en sån sak. Aj.

Inga kommentarer: