onsdag 31 augusti 2011

Mitt i veckan

Knaprar mina japanska droger och hoppas att näsrinn, nysningar och ögonsvull bara ska försvinna. Skolstartsbacillen slog till med full kraft vid lunchtid och sen dess har jag snutit mig kanske en miljard gånger. Utan överdrift.

Lejde i sista minuten ut barnen till hugade spekulanter men glömde tala om för objektet själv i fråga att det var nån annans farfar som skulle hämta från Fritids.
Själv stod jag och snöt mig ikapp med den rörda kollegan som högtidligt avtackades och bjöd på italiensk buffé. Medan maken gjorde premiär (på allvar!) i segwaypololaget som nummer 22. Världsmästerskap och så vidare.

Gjorde en trippelsaltomortal mellan ena änden av stadsdelen och den andra för att inom loppet av tio minuter plocka upp två barn på skilda adresser, och dessutom hinna vara trevlig mot de trevliga föräldrarna som förbarmat sig.

Hann även inom Rysskonsum och tjackade socker som ska bli äppelmos, men det orkar jag inte just nu. Nu blir det krasch och saltlakrits i soffan.

Inga kommentarer: