måndag 7 december 2009

I wish I could fly away

Det händer så mycket och ändå ingenting.
Det blir morgon och till synes dag i teorin, men det är ändå mörkt och fuktigt.
Jag vankar runt som en nervös myrslok gravid med tretusen fjärilar.
Vi har checkat ut från tolfte våningen och utsikten över glittrande färjorna, och kommit hem till visningsvåningen.
Min mor skickar sms igen, och inga trevligheter. Låt oss inte tala mer om det.
Jag neggar fett över väder, rusk och brist på juleljus. Försvunna sladdar och chokladkalendrar och mjuka apor är på tapeten.
Jag googlar infodring av rörstammar samt korvhorn och obskyra tjeckiska sajter med min vän på. (Korvhornet är makens beställning.)
Sonen fyller år på fredag. Inga presanger inköpta, än.
Och juleklapparna ska vi inte ens prata om.
Rulla köttbullar, nån?

4 kommentarer:

Fina sa...

Men du - budandet verkar ju gå super! Yeej! Det är väl (materiellt men) nåt att glädjas åt? :-)

Sari sa...

Hello! Vi kan göra köttbullarna, Jocke ska ändå trilla ett par hundra så vi kan göra åt er oxå!!!

Tjockalocka sa...

Sari: Vad schysst! ;-) Vi kanske kan byta tjänster?

Sari sa...

Mycket bra idé, det ska ju ändå lagas.....