torsdag 9 oktober 2014

Sent ska syndaren vakna (LCHF)

Jo alltså jag har börjat köra LCHF. Sen en vecka tillbaka.
Det började med mer veggo. Blev sen lite mer raw. Och det här med gluten är ju inte så bra, så då experimenterade jag med andra mjölsorter. Köpte chia för att äta nyttigare frukostar.
Och vips stod det klart för mig att jag borde testa LCHF eftersom det är ganska logiskt.

Sommarens öl, grill och brist på löprundor har nämligen satt hemliga spår som gör att jag exempelvis inte kan knäppa kostymbyxorna utan alltid går i klänning nuförtiden (vilket är väldigt trevligt, MEN osv)

Så nu kör vi på det ett tag! Lite läskigt att plötsligt överge det inlärda fettnojjan och götta ner sig i hur-mycket-vitlökssmör-en-vill på biffen. Roligt att testa att BAKA helt utan mjöl. Och få fram nåt slags bröd som faktiskt funkar helt ok. Skönt att helt skippa socker, och bli obehagligt medveten om hur socker finns i ALLT. Intressant att tvingas tänka nytt. Blomkålsmos istället för potatismos. Kålrabbipommes istället för vanliga.

Nån som testat? Reaktioner?

Efter en vecka känns det... jag har haft lite huvudvärk, känt mig lite mysko, men i övrigt bra. Aldrig hungrig, väldigt osugen på söta saker, håller mättnad längre.

Inga kommentarer: