tisdag 21 oktober 2014

Fatlover

Hur det går med min LCHF?
Jo tackar som frågar. UTMÄRKT.

Yrseln och illamåendet är borta.
Och jag får uppfinna!

Gör pasta av färskost och fiberhusk, bröd av ägg och keso, ris av blomkål och godis av knaprigt kakaoböneskal.

Nä men seriöst så funkar det skitbra. Barnen dras med av bara farten i min sockerjakt och mumsar i sig mina experiment med 90%-ig choklad och oraffinerat kokosfett.

Har iallafall tappat sommarkilona och tycker generellt att det känns sundare att ersätta socker och stärkelse med fetare (naturligt fet) mat. Småätandet försvinner. Märks även på barnen, som nu äter turkisk yoghurt med hallon och (sockerfri) nötcrunch till frulle istället för "filåflingor".
"Rena efterrätten!" sa dottern om frukosten häromdan.

Negget är att jag tycker jag orkar mindre vg träning (inbillning?). Det sägs att det tar ca 3 månader innan kroppen fattar att den kan omvandla annat än snabba kolhydrater till energi.

Tänker att jag snart går över till mer liberal lchf, som knappt märks om man inte vet.

Nä! Nu hem och blanda till ett kesobröd!

Inga kommentarer: