fredag 24 oktober 2014

Bergochdalkarneval

Hette en gång en Lundakarneval där jag var högst delaktig. Jag var nämligen utklädd till sprängladdning. (Gissa kopplingen osv...)

Lite som denna veckan varit. Flow. No flow. Go. No go.
Och så en sprängladdning på det.

Ibland är det väldigt befriande att sätta tydliga gränser. Det var nog en av de bästa lärdomarna från min terapi. Jag kan inte förändra eller alltid ens påverka andra, men jag kan påverka hur andra påverkar mig genom att sätta en skarp gräns runt mig själv.

Nu är jag iallafall på flow-sidan igen. Vilket snabbt kan ändras då jag är gräsänka with kids i helgen (herr C tar sin virkade fluga, pipa och anktuta och drar på Den Årliga Jakten).

Mest av allt vill vi bara sova. Åtminstone Sötot och jag. Sonot vill mest bara spela och hänga med kompisar.

 

Inga kommentarer: