onsdag 9 januari 2013

En helt vanlig dag.

Kokar gröt.
Packar skridskoväska och banan som enligt dotter måste vara "taggad" med namn och en smiley.
Tröstar son som plötsligt fått panik inför innebandyturneringen och gråter för att han inte vill vara målis (ingen har sagt nåt om att han måste vara målis men det verkar inte spela roll).
Skriker ut barnen i trappen och hissen. Packar ner dator och får med nycklar.

Träffar kollegor. Visar mig vara anmäld till Midnattsloppet av en ytterligt driftig kollega. Träffar chefen som vill stämma av. Skäller på folk i Dubai. Skickar underlag till departementet. Tar en kopp kaffe. Försöker vara kreativ och skriva underlag till GD. Mailar om Japan. Pratar lite om Turkiet.

Tar en banan. Tar T-banan till vaxdamen. Lägger upp mig och blir av med urskogen på benen. Får höra hennes olyckliga kärleksliv. Hämtar paket på Posten.

Får ett mail från en sur kommunikationschef på det företag jag just skällde ut. Ringer tillbaka. Mailar sedan tydligt svar med svidande kritik. Äter en böngryta från micron. Funderar på om jag måste färga utväxten. Bokar hotell. Övertalar vår kommunikatör att göra det jobb som dom i Dubai skulle ha gjort. Idag. Får bjuda henne på lunch som tack sen.

Planerat upp möten för veckan efter nästa då jag är tillbaka igen efter Mellanöstern. Veckan redan full. Funderar på att byta jobb. Neggar lite. Skriver underlag till ambassaden.

Funderar på vad jag ska laga till middag. Stålsätter mig inför hämtning där minst ett av två barn kommer tjura för att jag kommer vid fel tidpunkt/jag har bestämt äcklig middag/hen inte får leka hemma hos en kompis.

Däckar i en soffa nära mig och neggar över att jag inte tränat på en månad.

Inga kommentarer: