måndag 25 juni 2012

Blocket-typen som stör mig sjukt mycket just nu

"Blocket-Ann" säljer sina "1 år gamla" Stringhyllor som hon påstår kostar 6000 kr i nypris.
Hon har specat alla delar. Hon vill sälja grejorna för 4000.

Eftersom jag samtidigt satt och surfade efter just Stringhyllor på Svenssons i Lammhult gjorde jag en snabb koll som visar att det exakta nypriset - 2012 - är 5165 kr. För samma delar. Nytt. Hemlevererat till dörren.

Sånt stör mig. Som fan.

Eftersom jag både köper och säljer ganska mycket på Blocket så finns det vissa oskrivna regler.
Man är ärlig vad gäller nypris. Och man begär runt 50% av nypriset. Om det inte är antikviteter (men dom säljer man knappast på Blocket anyways).

PS. Jag mailade "Ann". Skrev att jag gärna köper hennes hyllor för halva nypriset. Som är drygt femtusen. Jag fick inget svar. DS.

Inga kommentarer: