måndag 27 februari 2012

Från det ena till det andra

Sill och gamla kläder som sagt.

Efter en söndag i flådets tecken, med brunch på Strand och fina små bubblor med rosenetikett till supén så återgår vi nu till ordnung och testar barnens och makens vegotålamod i form av en klimatsmart och ekonomisk LINSGRYTA. Låter väl bra.

Som vanligt slits jag mellan viktiga i-landsbeslut såsom: Curry eller inte curry? Rotselleri i? Krossade eller passerade tomater? Svåra beslut, iallafall om man heter Nasse.

Jag skulle kunna säga att jag återkommer med bilder, men tror inte det kommer se så bra ut.
Gröna linsgrytor är helt enkelt inte snygga.

Erfarenheter på linsområdet?

3 kommentarer:

Nipe sa...

Har recept på en linssoppa med spenat som blir fantastisk, och inte bara brun ;)

Livet just nu sa...

Linssoppa med sambal oelek! Tjock och krämigt mixad. Men det ska vara röda linser, de är snyggast. Aaah, nu blev jag riktigt hungrig...

Malinka sa...

Du ska fråga Magnus i Visby! Han gör en linssoppa som han alltid är himla nöjd med.

Jag har recept på en som jag själv gillar starkt, men barnen inte är så förtjust i – bara lök, vitlök och spiskummin har jag för mig att det är i.