tisdag 14 juni 2011

Är det det här som enbart botas medelst semester..?

Slits bokstaligen mellan dom konjaksfärgade niocentimetrarna och mina välslitna trätofflor. Börjar bli sliten själv. Cynisk, bitter och trött, haha.

Hur snabbt en glöd kan falna.
Ett engagemang slockna.
Tusen idéer i den koffeinhöga hjärnbarken på morgonen. Smulas sönder till torra flagor. Intet. På eftermiddagen.

Idag Brasilienseminarium. USA-samarbete. Mellanösterntaktik. Japandiskussion.
Sen bara. Tomt.

Som om man överlistat sig själv. Kommit med den där bra idén liite för många gånger. Som om man tappat geisten. Sitter hellre och pillar på mina guldoljeinsmorda ben. Funderar över Hasbeens eller inte Hasbeens. Peppar en kollega och säjer 'go for it' medan ledan rider mina egna ambitioner.

Vem är jag (återigen), och hur hamnade jag här?
blir plötsligt sugen på att sadla om och tapetsera om gamla byråer i prickigt.

2 kommentarer:

JsN sa...

Eller botas det kanske med september? JAg vet inte, men trots långledighet i vintras känner jag lite samma känsla av sommarlov och dålig jobbinspiration.

Jos sa...

Jamenellerhur?!? Jag funderar på vad jag ska blir när jag blir stor när jag trampar runt i mina lite för små skor. Tror semestern gör susen, så att du sedan kan lätta ankar och segla vidare mot nya mål. Lycka till.