söndag 29 juli 2007

Jakten på den perfekta regnkappan

Jag tror jag ska starta egen produktion. För jag har hittat ett hål i marknaden. Det existerar inga snygga regnkappor!!

Antingen är det regnställ à la dagisfröken i svart goretex, asdyr svinful skaljacka för seglarturer, eller också är det plastpåsvarianten från Clas Ohlsson. Det FINNS inga andra.

Var är min barndoms härligt lackblanka gula och röda regnkappor, gärna med tilhörande liten regnhatt? Var är "Singin' in the rain" och "Mary Poppins"? Varför är det bara barn som får glädjen att bära polkaprickiga eller härligt blommiga vinylblanka små kappor, som gjorda för att möta det stilla sommarregnet med?

Visst, det finns Nanso. Men ärligt talat - jag är lite trött på stormönstrat finskt, dessutom är de svindyra.

Jag har dock hittat en! Den är inte så blank som önskat, men modellen är perfekt, mönstret supersnyggt OCH - det följde med en liten sydväst i samma mönster!! Såg att den nu är på REA på Svenssons... passa på att fynda!

Min mammas kommentar: "JA, du ser ut som en 5-åring."

Inga kommentarer: