onsdag 29 januari 2014

Statusuppdatering

Okej så har jag då klarat av årets Abu Dhabi-projekt (ett av dom iallafall) med den äran, och lider nu som vanligt av post-projektdepression. Lindras bäst med ny resa, och så BLIR det faktiskt.

Ikväll åker familjen upp till Romme för skidlånghelg med vänner. Ska bo på det fashionabla Scandic Borlänge... Ser mycket fram emot skidpremiären och umgänget.

Befann mig på osannolikt lyxig måndagsmiddag i måndags (ja, precis) då en gammal vän fyllde 40. Hans fina coola fru hade hyrt in en proffessionell kock som lagade en helt fantastisk middag! Så där satt vi, en måndag, och drack champagne och åt pilgrimsmusslor och tryffel och anklever. Är det så att fylla 40 har jag definitivt ingenting emot det! (Och minns min 20-årsfests budgetmeny på pastasallad och amerikanska kycklinglår med avlägsen nostalgi)

Har hunnit med en del träning också - kör Crosstraining och nya passet Speed n'Sports. Det roliga med gymmet här i kvarteret är att det är just kvarterets gym. Det är mammor och pappor och mormördrar till barn på skolan. Och personalen i affären. Och lokala caféets ägarinna. Och vår pensionerade granne. Och... så vidare. Jag gillar ju sånt. Känns tryggt. Småstadskänsla i storstan.

Veggolunch med en annan gammal vän idag. En sån som är så sjukt bra att ta tag i saker. Som att äta lunch till exempel. Min skrattanfallsvän som älskar allitterationer lika mycket som jag och är den bästa på att komma ihåg allt roligt jag glömt.

Ja... och så... Två öppningar på gång. Smaaaala smala, men dock. Öppningar. Blir så sjukt taggad på att passera nålsögat den här gången. Men när jag sitter med self assessementtestet och ska svara på om jag mest är ett av följande 1) asocial 2) misstänksam mot andra 3) kritisk till nya idéer och panikartat svarar det minst illa inser jag att jag fortfarande kan falla ner i Det Stora Svarta Hålet igen.
We will soon know.

Inga kommentarer: