torsdag 26 september 2013

Vardagsångesten

Jag avskyr verkligen den delen av vardagen som kräver en massa av mig. Hela tiden.
Att man aldrig bara kan komma hem och koppla av. Ständigt fundera tre steg i förväg.

"Vad ska vi äta, vem ska hämta, vilka barn är var, inte glömma matsäcken, läxboken och gympapåsen, hinna köpa frukt och dricka till barnet som ska direkt från skolan på aktivitet, tvätta så det finns rena kläder till den där gympapåsen som nån borde packa, vika in tvätten så den inte åker från en stor hög ner på golvet fram och tillbaka i flera dagar, betala den där jävla p-boten för att vi glömde parkera om bilen på städdag, vad var det nu vi skulle göra till helgen - just det - fixa kalaspresenter till fyra barn, slänga pappersåtervinningen och allt glas som översvämmar hallen, shit det blev svinkallt måste hinna inom H&M och köpa vantar till kidsen, hämta ut paket på posten, logga in och beställa skolfoto innan ett visst datum" OCH JAG DÖÖÖR.

Ovanpå det lika lika på jobbet.

Och så  - som LÖK PÅ DEN JÄVLA LAXEN - så kommer Modern med julångestklassikern i tättskiven brevform.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag döööör vilket fruktansvärt bra blogginlägg. Kan man få copypejsta hela rubbet?

Hos oss måste vi sedan i måndags också lägga till en timmes luskamning varje kväll då lössen härjar i varje klass på barnens skola. Antagligen för att några föräldrar bara kommer hem och kopplar av efter jobbet. GRRR.

Men du har satt ord på det jag tänkt i flera veckor nu. Om gympapåsar, tvätthögar och glömda fruktburkar.
Tack!

Anonym sa...

Älskar när man mitt i allt får frågan: Men vad är det som du är så stressad över?? Gaaaah!