tisdag 12 mars 2013

Försök till en resa

Försökte resa till Nice (Cannes) idag.
Gick inte så bra. Borde anat det när morgonkärran till Frankfurt fortfarande stod på marken när jag kom till Arlanda vid elvarycket. Men man är ju optimist (haha not so much).

Happ. En smula snökaos över Europa och flygen står still. (Inte som på Island dådå, där dom verkar flyga i alla väder). Jag kom ju relativt lindrigt undan, kunde boka om till imorgon och sen ta expressen hem igen, men stackars satar som skulle med tre anslutande flyg till Sydafrika, eller kom nånannanstans ifrån och får kampera på obestämt framtid på Arlanda. 

Servicegraden hos markpersonalen på SAS är ju inte heller helt... tillfredsställande. Jag har varit med, jag har (oftast) öga för vilken nummerlapp eller hur det informella kösystemet funkar, men jag tror inte de femtio japanerna med munskydd som skulle vidare till Tokyo hade det. Timmar av väntan i en kö med en lucka öppen och fem skitotrevliga markpersonal.

Well, bättre lycka nästa gång, dvs imorgon, fakirflyget via Düsseldorf. Hoppas undvika både snö och strejk... Missar rosévinsmiddagen i Antibes ikväll, men vad är en bal på slottet osv.

Jag fick mig en god Håkan Nesser-roman iallafall.

Inga kommentarer: