söndag 19 december 2010

Jul-och-jobb-stressen

Bloggen får stå tillbaka för loads of action in real life.
Nu är det bollar i luften, tungor i rätta munnar och andra klichéer som gäller för att få ihop allt och sen säcka ihop en glöggklibbig slajmhög på julafton.

Jag tycker mig höra hjärnan gå på högvarv.

Igår maldes och stoppades dussintals meter traditionstyngd korv - en syn värdig Hovet - och åt den sedan. Mycket delikat, och inte alls lika kaosartat som jag räknat med, med fem barn inblandade.

Att min mamma skickat julkort med "HÄR FÅR DU LITE SKULD" skrivet all over, det reagerar jag inte ens över. Bra terapeut eller bara too much in mind, oavsett ett fall framåt.

1 kommentar:

Jennie sa...

Tell me fuckin about it.

Julstress, post-renoveringströtthet som bomullsvadd hårt virat runt skallen.

Skulden kommer inte i form av julkort utan i form av påtryckande telefonsamtal från min far. Jag får tom stå till svars för de val min syster gör denna julhelg.

Merry damned christmas.