lördag 21 mars 2015

Epic fail

När man på lunchen får höra, bara sådär lite apropå, att piloterna på Lufthansa strejkar.

Och att man då, sådär lite nonchalant, surfar in på Aftonbladet och kollar läget. För det kan väl ändå inte...

Och den initiala paniken när vår longhaul-flight visade sig vara inställd. Men fortfarande trygg i att stabila Lufthansa väl fixar det och bokar om oss. Väl?

Skräcken, is-paniken när Expedia meddelade att dom inte kunde göra något annat än att lösa in våra biljetter. "Ni får pengarna tillbaka". OCH VAD SKA VI GÖRA MED DOM NÄR DEN HÄR RESAN VARIT BOKAD OCH PLANERAD SEN ETT HALVÅR OCH SONEN LÄNGTAT SÖNDER SIG EFTER SIN BÄSTIS??

För vi köpte ju superbilliga biljetter eftersom vi var ute i så god tid. Och nu kostar alla nya biljetter fyra gånger så mycket?

Timmar i telefonkö till tyska callcentret på Lufthansa. Tårar, ilska, sorg, frustration. Det kan omöjligt INTE INTE bli av?!?

Koll på nya plåtar, kassa tider, mycket dyrare. Samtal till vännerna i USA som blev förtvivlade dom också. Samtal till försäkringsbolaget och kortbolaget som inte ersätter ett skit pga strejk räknas som force majeur.

Ett sista halmstrå tillbaka till resebyrån. Nu hade dom plötsligt fått tillåtelse att boka om oss, men bara på en lång lång rundresa med fyra stopp. 48 timmar försenade.

Så det är vad vi gör nu. Laddar om för en lång bisarr resa Stockholm-Zürich (övernattning)-Bryssel-Chicago-Denver.

Hoppas nu att detta inledande epic fail förvandlas till en epic success.

1 kommentar:

Jessica sa...

Känner så med er. Vilken besvikelsen för alla när man längtat, planerat och sett fram emot resan. Hoppas ni kommer iväg, att alla byte går bra och att resan blir helt underbar! Jessica