tisdag 13 maj 2014

Tekniken och åldern

Jag som varit så sjukt nöjd så länge över att alltid ha varit en early adopter.
Jag hade ju för sjutton en Commodore64 i åttan, och lärde mig programmera i Basic. Det kunde få andra i klassen.

Jag som suckat högljutt åt föräldrar och morföräldrar som inte ens kunnat höja volymen på fjärrkontrollen eller få igång telefonsvararen (en annan teknisk revolution som helt fallit i glömska).

Och nu. NU. Tunnelseende när jag ställs inför nya operativsystem, nytt bokningssystem på nya jobbet, skrivaren, scannern, MAC:en som jag ännu inte blivit vän med, dom tre fjärrkontrollerna med åttatusen knapptryck för att få igång lite musiiiik hemma... Suck. Och plågan när jag hör hur jag låter som mormor/mamma/valfri äldre person.

Och nu det här att fotona här på bloggen har helt BISARRA format? Vad är det?

Jag hade till och med svår separationsångest när SL bytte ut dom lättförståeliga remsorna mot laddbara kort. AAAAAAA!


Inga kommentarer: