lördag 14 juli 2012

Dagarna

Går.
Ömsom regn, ömsom sol.
Sover för länge på morgnarna. Jag verkar vara trött.
Inatt väcktes jag vid halv fyra av sömndrucket barn, och kunde sen omöjligt somna om. Låg och tänkte. På min konstant snuviga näsa, suset i örat och såklart på vilket jobb jag återvänder till i höst och en ny fyrtioårskris, jobbwise. Dunade in vid sex, vaknade tio.

Nöjd med att det känns skönt här på landet. Att barnen roar sig. Det finns kompisar här, det finns saker att hitta på.
Nöjd med takten på renoverandet. Förutom fuktskadan i badrummet då. Men mina målarprojekt och herr C's altanrivning.
Nöjd med sjön och baden vi tar varje dag i 23 gradigt vatten.
Nöjd med min spirande löpning. Igår 4 km utan stopp! Otroligt för att vara jag.

Så lunkar det på.
På tisdag åker vi till Skåne på en liten tur.

Inga kommentarer: